تماس با ما   صفحه اصلي   نقشه سایت   انگليسي   العربيه   اردو  
نسخه چاپي


توضیحات سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شرایط درخصوص نحوه جذب نیرو در آموزش و پرورش



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن حساس و تخصصی خواندن شغل معلمی، گفت: مصوبات برنامه ششم توسعه در خصوص اینکه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی کانال اصلی ورود معلمان به آموزش و پرورش باشد نشان از دغدغه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه دارد.
میرحمایت میرزاده،‌ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ با اشاره به مباحث طرح شده در خصوص شرایط، نحوه و سازو کار جذب نیرو در آموزش و پرورش در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: با توجه به حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در حوزه‌های انتخابیه خود هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نشده تا نظرات این کمیسیون مشخصا ابراز شود، اما قطعا کمیسیون از نقطه‌نظرات طرح شده در شورای عالی استقبال خواهد کرد.
میرزاده با حساس و تخصصی خواندن شغل معلمی، ادامه داد: دغدغه در مورد کسانی که می‌خواهند ایفاکننده نقش معلمی باشند یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و مصوبات برنامه ششم توسعه در خصوص اینکه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی کانال اصلی ورود معلمان به آموزش و پرورش باشد نشان از همین دغدغه و نگاه دارد.
وی افزود: این دانشگاه‌ها فقط به منظور تربیت معلم تأسیس شده‌اند و مسئولان و استادان این دانشگاه‌ها با جهت‌گیری ارائه آموزش‌های لازم برای شغل شریف معلمی در آنجا فعالیت می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این انتظار به واسطه اسناد بالادستی از نظام آموزش و پرورش وجود دارد که به منظور جذب نیروهای مناسب و واجد شرایط برای امر تربیت و آموزش،‌ اولویت را به نیروهای آموزش‌دیده در این دانشگاه‌ها که به صورت خاص برای این عرصه تعلیم یافته‌اند، بدهد.
میرزاده مسئله دیگر در این زمینه را تعیین تکلیف نیروهای موجود در آموزش و پرورش دانست که از طریق این دانشگاه‌ها وارد نشده‌اند و در این خصوص عنوان کرد: نظر کمیسیون آموزش مجلس این است که اگر قرار بر برگزاری آزمون استخدامی جدیدی در آموزش و پرورش است،‌ ابتدا نیروهای موجود که بعضا 10 تا 12 سال سابقه همکاری با این نهاد را دارند تعیین تکلیف شوند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار بر شرکت این افراد در یک آزمون است باید امتیازاتی نیز به واسطه تجربه همکاری صادقانه‌ای که با آموزش و پرورش داشته‌اند برای آن‌ها لحاظ شود.
وی با بیان این که مشکل کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش با ساماندهی نیروها قابل حل بوده و مشکل جدی‌ای به شمار نمی‌رود، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از کمبود نیروی آموزش و پرورش در سال‌های آینده می‌تواند از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و همچنین تعیین تکلیف نیروهای در حال همکاری با آموزش و پرورش جبران شود و بخشی نیز از طریق تبدیل وضعیت و انتقال نیرو از بخش‌های دارای مازاد نیرو به بخش‌های مواجه با کمبود نیرو.

انتهای پیام/ م

كد خبر:41037
منبع خبر:دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
تاريخ خبر:1396/08/27